Robusta, högtransaktionella eller globala system måste alltid vara tillgängliga. Förlust av trafik eller transaktioner i dessa IT-system kan resultera i potentiell förlust av intäkter, rykte eller användare. Om incidenter sker förebyggs eller minimeras deras skada av en snabb återställning med en bra och robust och tillgänglig incidenthantering.
De system vi arbetar med är alltid viktiga för kunden. Ibland är de så spridda geografiskt och/eller används dygnet runt att det måste säkerställas upptid utanför kontorstid och ibland 24/7.
För att möta dessa behov har vi nu skapat en organisation med vilken vi kan erbjuda 24/7/365 tillgänglighet på applikations- och driftsupport. Från våra hubbar i Warszawa och Budapest, kombinerar vi nu kompetens på utveckling/applikation med drift/infrastruktur.
Applikation, Operations eller Managed Service
Vi kan erbjuda kompetens som kan agera på applikationsnivå men också tillsätta och ta ansvar för operations och infrastruktur. Tillsammans kan båda kompetenserna kombineras till att ansvar för managed service från oss, d v s där vi täcker hela systemet och dess olika kompetensbehov av infrastruktur och applikation.
- Applikationsnivåsupport, där vi ansluter oss till en befintlig process och organisation som hanterar operations/infrastruktur för att kunna analysera incidenter på applikationsnivå när återstartsscripts och driftkompetens inte räcker till. Vanligtvis erbjuds denna nivå för applikationer vi själva utvecklat men vi kan också ta över kompetens på och hantera andra system.
- Drift- och infrastruktursupport, där vi säkerställer att era servrar och tjänster är uppe och snurrar och övervakas korrekt. Vid kritiska incidenter agerar vi.
Oavsett om det är applikation, infrastruktur eller en helhet erbjuder vi vår kompetens och tjänst på två olika sätt:
Alltid På – vi är tillgängliga hela tiden, d v s framför skärmen för såväl mindre som större incidenter. Emvico-kompetens kommer alltså att sitta vid skärmen med ert system varje minut hela året om önskvärt.
Stand-By – vi notifieras vid en viss nivå av incident utanför kontorstid och agerar inom överenskommen tid, ned till 5 minuter om önskvärt.
Vi har lång erfarenhet av processer och organisation för ”managed services” och dylika ansvarstaganden. Med vår organisation med heltidsanställda i Stockholm, Warszawa och Kiev/Liev samt nu Budapest känner vi oss trygga med att diskutera en setup 24/7 med alla typer av företag och komplexiteter på system.
Kontakta oss för en dialog om hur vi kan säkra upp ert system utanför kontorstid.