Certifieringen av vårt erbjudande om Managed Services och 24/7, som utgår från vår hub i Budapest, visar att vi har förmåga att leverera effektiva tjänster som rör konfigurationshantering och ändringshantering samt processer som omfattar incident- och problemhantering. ISO 20000-1 visar att vi har ett ramverk och ett systematiskt tillvägagångssätt för att planera, implementera, driva, granska, underhålla och förbättra vår leverans av IT-tjänster.
“Vi arbetade med organisation, processer och erbjudande för managed services 24/7 på Sveriges största IT-aktör så vi har god erfarenhet och kompetens på området. Vår avsikt är att bli ett alternativ för kunder som behöver ha tillförlitlig hantering av sina viktiga 24/7-system, men som har svårt att åstadkomma det på ett sätt som är förenligt med svensk lag eller att finna en kombination av kostnadseffektivitet och ansvarstagande hos de stora aktörerna. Vi kombinerar svensk personal och närvaro i Sverige med mycket nära partners och hubbar i Europa, som alla arbetar i en organisation och process för våra leveranser. Denna ISO-certifiering är ett viktigt led i att verifiera vår commitment till high-end managed services”, säger Fredrik Lundkvist VD Emvico.
Kontakta fredrik.lundkvist@emvico.se för mer information.
Vad är ISO/IEC 20000-1?
ISO/IEC 20000-1 är den kanske mest erkända internationella standarden för IT-hanteringssystem. Dess essens är att verifiera att en organisation har nödvändiga kontroller och processer samt tydliga mål för att förbättra leveransen av IT-tjänster.